piątek, 4 maja 2018

W GAZETACH O MNIE PISZĄ



Piątek, 4 maja 2018 r. UROCZYSTOŚĆ ŚW. FLORIANA, MĘCZENNIKA, patrona miasta. W chorzowskim Sanktuarium Świętego Floriana uroczysta koncelebra Mszy św. przez wszystkich proboszczów chorzowskiego dekanatu pod przewodnictwem ks. bpa Marka Szczudło. Obecne były władze miasta, oddział honorowy straży pożarnej, poczty sztandarowe.
Ks. bp Marek  w homilii zwrócił uwagę, że człowiek ciągle czegoś się boi. Trzeba odwagi aby na głos mówić o swojej wierze, o przynależności do Chrystusa. Bóg woła do człowieka – nie bójcie się , jesteście ważniejsi od ptaków.
Dziś wyjątkowo nie robiłem zdjęć. Tak już jest, że w swojej parafii nie robię zdjęć. Chyba nie trzeba tłumaczyć przyczyny.
Właściwie to w kilku już gazetach o moich wierszach, o  mnie pisano.  Ostatnio w „Chorzowianinie”, „Twój Chorzów”  oraz kilku innych. Tak samo i ja do kilku gazet piszę. Ale to nie takie ważne. Najważniejszą gazetą –miesięcznikiem dla mnie jest Gość Niedzielny.
Miło przeczytać artykuł/ recenzję o swojej poezji redaktor  Barbary Gruszki – Zych.
Nadała niecodzienny tytuł „ Dziecko i mędrzec”. Właściwie to już  czwarty raz zostałem zauważony w Gościu Niedzielnym.   
 **********
Basi Gruszce-Zych

Dziękuję Basiu!
Dokonałaś odkrycia
Nie chciałem się przyznać, że
Jest we mnie coś z dziecka
Które wszystkim się zachwyca jak by pierwszy raz
Nad kwiatem, pszczołą, krajobrazem

Tylko siły nie te, siwe skronie
Ciężki bagaż doświadczeń
Blizny wielkich ran

Ale to nic
Każdy świt rodzi
Nowe słońca, ptaków śpiew
Wieczór nowe księżyce
Orkiestry cykad

Przed Obliczem Tego Który Jest
Wszyscy jesteśmy dziećmi
Tylko jeszcze uwierzyć, że 
Ojciec pragnie
Do Serca swego nas przytulić
                       Chorzów 2018-05-04 20:40





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz