czwartek, 31 maja 2018

POSTĘP A ZDROWIE

Czwartek, 31 maja 2018 Uroczystość NAJŚWIĘTSZEGO CIAŁA I KRWI CHRYSTUSA.
Dzień wyjątkowo trudny dla mnie. Jeszcze nie wolno mi większych wysiłków i dłuższego chodzenia. Nie mogłem, więc pójść na procesję Bożego Ciała. Trzeba było po rannej mszy św. wrócić do domu i siedzieć w domu oraz czytać. Trochę poprzeglądałem stron na www.pl.
Zwróciłem uwagę, wiele stron promuje rzekomo bardzo zdrową żywność. A jak jest naprawdę?

Pamiętam - nie tak dawno promowano rzekomo zdrowe dania z zupek w proszku, masło roślinne, wędliny z dodatkami smakowymi i itd. W dziedzinie techniki klimatyzacja, plastikowe butelki na wodę i inne.  Okazuje się, że te wszystkie nowinki nie służą bynajmniej zdrowiu. Ale było gorzej. Jedli z ołowianych naczyń. Nie wiedzieli, że ołów, rtęć jest zabójcza. Kwitną lipy. Do nie dawna gałęziach drzew roje pszczół symfonię grał. Obecnie jest jakoś pusto, ot czasem kilka pszczółek można zobaczyć.
Smutny byłby dziś Jan Kochanowski, który w wierszu Lipa pisał:
Kwiat jej przecudowny miodny nektar daje,
Dlatego zlatują się pszczół wielkie roje

Pszczoły z kwiatów pyłek misternie zbierają,
By go później w ulu na słodkość przetworzyć
Wiele w tej czynności brzęku wytwarzają,
Bo i wiele pracy w swój czyn muszą włożyć.

Dziś jedynie paralotnię z balkonu zobaczyłem. Trochę daleko. Zrobiłem zdjęcie.  


Nie lubię
gifów ni naklejek
obrazków kompaktowych
wielosłowia

kogo lubię, kogo kocham
kwiatek posyłam


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz