środa, 5 września 2018

JAN MIEŃCIUK - ŻYCIORYS





Urodziłem się 1 lipca 1951r na Wileńszczyźnie
Od 1967 roku mieszkam w Chorzowie
Tak, więc Śląsk stał się moją drugą Ojczyzną
Ponad 40 lat pracowałem w PKP. Byłem członkiem Niezależnych Samorządnych Związków Zawodowych Solidarność.
Obecnie jestem:
-Członkiem Katolickiego Stowarzyszenia Kolejarzy Polskich – Koło Katowice
- Polskiego Związku Katolicko Społecznego
-Franciszkaninem Trzeciego Zakonu Świeckich -
-Prawa i Sprawiedliwości od 2008r.
- Związku Górnośląskiego- Koło Królewska Huta
- Komisji Fotografii Krajoznawczej przy PTTK Chorzów
-Od 2012 roku jestem Wolontariuszem w Hospicjum w Chorzowie Batorym.
Pasjonuje się fotografią, życiem artystycznym w Chorzowie i okolicach
Udzielam się w ważnych wydarzeniach religijnych, artystycznych, kulturalnych opisując je w miesięcznikach: Hajduczanin, Chorzowianin, Górnoślązak.
Ø     Wyróżniony nagrodą „Uśmiechaczek 2015” za zaangażowanie w posłudze wolontaryjnej
Ø     Nominowany na Chorzowianina Roku 2016
Ø     Wyróżniony tytułem Senior Roku 2017 przez Wojewodę Śląskiego Jarosława Wieczorka.
Jestem autorem dwóch książek poetyckich:
Ø     „ Świtłopromień”-2010,
Ø     „Ci, co kochają nie mówią nic” 2016
 Startuję w wyborach do Rady Miejskiej z listy Chorzów Batory, miejsce 7.
Swoimi doświadczeniami chciałbym podzielić się z młodzieżą oraz zwrócić szczególną uwagę na osoby starsze potrzebujące pomocy, opieki, czasem tylko towarzystwa.
Moje hasło: 
DOBRE SŁOWO - 
POCZĄTKIEM WSZELKIEGO DOBRA
 Osoby zainteresowane zapraszam na:
- Blog Jan Mieńciuk,
- facebook Jan Mieńciuk,
- youtube Jan Mieńciuk

1 komentarz:

  1. Здравствуйте, пан Ян! Я - Алла Титович. Моя мама - Ирина Ментюк. Родилась в деревне Конюшевщина Воложинского района Минской области Беларуси в 1938 году. Я ищу родственников мамы.

    OdpowiedzUsuń