wtorek, 4 września 2018

DOBRZY LUDZIE

Wtorek, 4 września 2018 r. Kończyły mi się lekarstwa, które muszę brać regularnie aby normalnie funkcjonować. Mam bowiem sporo zajęć w domu a stan zdrowia nie wymaga dodatkowych konsultacji, badań. Wypisałem więc na specjalnym formularzu nazwy leków otrzymany w okienku przychodni rodzinnej i przynoszę pani recepcjonistce. Słyszę pani, miły głos:”- recepta będzie na środę, bo lekarze są tak bardzo zajęci, że nie mają czasu wypisać. Alej jak pójdę do lekarza to o godz. 13  mnie przyjmie. Tak jest już od dłuąszego czasu. Jak chcesz mieć szybko lekarstwa to trzeba posiedzieć w kolejce.  Przecież panie pracują więc niby czemu pacjenci nie mogą posiedzieć? Chi, chi... Kiedyś było tak, że przynosiło się na kartce, nazwy leków które zażywałem. Doktor w kabinecie wpisywał do kartoteki i wypisywał receptę. Teraz jest szczegółowa ewidencja – podobno w obawie przed  nadużyciem... (A nuż ktoś  zechce z lekarstw zrobić zupę tabletkową. Hi, chii...) Pani twierdzi, że obecnie  jest takie zarządzenie iż receptę na zgłoszone leki wystawia się w ciągu trzech dni. Nie rozumiem tego wcale  ale pacjent podobno nie musi rozumieć ale podporządkować się przepisom, zaleceniom.  .Na koniec jednak Pani obiecała, że może jutro po południu około godz. 17 będzie recepta. . Kiedyś na podstawie doświadczeń podobnych  choć trochę innych w tej samej przychodni napisałem wiersz „Dobrzy ludzie”, który dołączam ( na końcu artykułu).
Na facebooku, Danuta Golianek udostępnił(a) film w grupie Popieramy PIS! , w którym Wałęsa,- jak wynika z jego wypowiedzi - wzywa do konfrontacji.  Ta akcja wyborcza już na początku staje się staje się niebezpieczna. Tyle agresji, wyzwisk.  Nie spodziewałem się, że tyle agresji, brutalizmu na stronach internetowych, zwłaszcza na stronach facebooku.
Pan Jackowski – polski wizjoner -  mówił, że Polsce na jesień grożą rozruchy - takie przepowiednie (czytałem 9 sierpnia 2018 na stronie msn). Moje refleksje zawarłem w artykule: .http://janekm2.blogspot.com/2018/08/polsce-ma-wybuchnac-wojna.html
Zdobyłem się na odwagę startować w wyborach do Rady Miasta Chorzów. Wiedziałem z doświadczeń ubiegłych lat, że kompanie są zawsze agresywne. Obecna zapowiada się na agresywny brutalizm. Dzisiaj robiliśmy  tylko zdjęcia wyborcze.
Szczepułowiej prezentacja będzie już jutro




***   *** ***
Dobrzy ludzie
skazali Chrystusa na śmierć
Dobrzy  ludzie
wołali ukrzyżuj, ukrzyżuj
Dobrzy ludzie
stworzyli korporacje finansowe
stworzyli prawo i sądy
Dobrzy ludzie
stworzyli niewydolny system opieki zdrowotnej
Dobrzy ludzie
w kolejce stoją
obowiązuje milczenie

Dobrzy ludzie pójdą do piekła
A co z grzesznikami?

Chrystus z ciężkim krzyżem idzie
umrzeć na Golgocie      
(2016-03-21 06:50:12)
 ************************************

                                      Ten wiersz ciągle aktualny jest
Ps . Zamieszczone zdjęcie pochodzi z wczorajszego wernisażu w chorzowskiej Galerii MM autora  Pana Jacka Joostberens

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz