czwartek, 24 stycznia 2019

ZNIECZULICA




Czwartek, 24 stycznia 2019 r. Dziś Cyprian Nocoń ma wernisaż swoich obrazów r galerii Radio Katowice.  przyjechałem do Katowic trochę wcześniej by co nieco zwiedzić, czasem kupić w galerii handlowej.  Brr.. jest zimno, niemiło wieje wiatr. Na Stawowej dwóch panów podaje ciepłą herbatę zziębniętym przechodniom. Herbata gratis. Fantastyczna inicjatywa.  Każdy chętny może otrzymać kubeczek ciepłej herbaty. Idę dalej   centrum Katowic. Na rogu Wiejskiej ładna pizzeria. Gości osobiście wita młody pracownik lokalu. Grzecznie pytam – czy mógłbym skorzystać z WC. W starszym wieku niejednokrotnie zdrowie wymaga częstszego korzystania z tego rodzaju przybytku. Młody człowiek zastrzega, że  WC tylko dla klientów. Mówię, że zapłacę, że stan mojego zdrowia wymaga częstszego korzystania. Młody człowiek jest nieubłagany. Zdrowie starszych osób go nie interesuje. Nie miałem czasu już ani ochoty aby kupować jakąś pizzę. Podziękowałem więc za „wyrozumiałość” względem starszych osób
i oczywiście za życzliwość...

Tyle się mówi o potrzebie troski o starszych tym czasem co raz większa znieczulica. Znalazłem przybytek w innej jadłodajni, trochę mniej wykwintnej. Tam zwykle przychodzą na posiłki studenci i młodzież – mają niedrogie, pyszne potrawy. Czasem tam też na dłużej się zatrzymuję.

Dziś jednak musiałem już szybko iść do Radia Katowice na otwarcie wernisażu Cypriana. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz