poniedziałek, 7 stycznia 2019

NAGŁA ZMIANA DECYZJI


7 stycznia 2019 r. Zażenowałem się, gdy na stronie Fb. zobaczyłem przypomnienia, że prawie wszystkie poprzednie lata wędrowałem z Orszakiem TRZECH KRÓLI a w tym roku zupełnie inaczej było. Zaraz, może po kolei, przecież wcale nie siedziałem w domu... Planowałem, że po rannej mszy św. w naszym kościele pójdę na spotkanie tercjarzy. Należę, bowiem do FZŚ, czyli jestem też tercjarzem.  Nie znajduję jednak tam siebie. Jednak w ostatniej chwili(pod wpływem snu), tj. wcześnie rano zamiast iść do kościoła pojechałem tradycyjnie do Hospicjum. Zawsze w niedziele i środy jest sprawowana Eucharystia w świetlicy obok sal chorych, które nie mogą wyjść z łóżka. Dziś wyjątkowo mogły przyjechać na wózkach aż cztery osoby, w tym pierwszy raz IRENA, też tercjarka. Bardzo się cieszyła, że może bezpośrednio w świetlicy wziąć w Eucharystii. Przypadkowo od dr. Barbary dowiedziałem się, że w kościele św. JÓZEFA po mszy wieczornej jest wystawiany dramat liturgiczny „ORDO, STELLAE –czyli rzecz o gwieździe” – według rękopisu z Opactwa Saint Benoit nad Loarą.  
Na początek procesyjne rozpoczynające nieszpory na święto Objawienia Pańskiego.
Adoracja Dzieciątka Jezus przez Króli i Pasterzy. Ucieczka do Egiptu Świętej Rodziny, rzeź niewiniątek.  Akcja dzieje się w całym kościele czyniąc w ten sposób wiernych uczestnikami w przedstawianym dramacie.

Wciąż rozważam niezwykłe „poruszenia” we śnie. Tę nagłą zmianę decyzji, aby zamiast iść do kościoła i na spotkanie tercjarzy wybrałem Hospicjum, co później zaowocowało pójściem do kościoła św. Józefa.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz