niedziela, 4 listopada 2018

SPOTKANIA



Niedziela, 4 listopada 2018 r. Po pierwszej Mszy św. Dziś potkanie Franciszkańskiego Zakonu Świeckich. Jestem w FZŚ już od 6 lat. Na początku usiłowałem jakoś się zaangażować, ale jakoś to nie wychodziło. Może ja nie pasuję do tej wspólnoty- średni wiek wspólnoty 70-80 latek. Jestem poniżej dolnej granicy, bo 67 l. Dziś wyjątkowo przyszedłem w nadziei, że może coś  się zmieniło? Owszem, na zebranie wspólnoty przyszedł O. Maksymilian. To nie była zapowiedziana wizyta.  Zaraz na początku zabrała głos  s. Olga –Mistrzyni Formacji- ze skargą, że obecnie jest wydany nowy, czterotygodniowy brewiarz a członkinie wspólnoty nie chcą się zaopatrzyć się i korzystają ze starego brewiarza. Bardzo długie gadanie. Zakończyła ostrzeżeniem, że jeżeli to się nie zmieni to zrezygnuje z bycia Mistrzynią i poszuka innej wspólnoty.  (W międzyczasie zrobiłem kilka zdjęć tercjarkom). Moim zdaniem –to jest bardzo nielogiczne aby osobom w tzw. „słusznym wieku”, które przez lata stosowały tę formę modlitwy kazać wszystko zmieniać. Takie nowinki dobre są dla młodzieży.  
W końcu powiedziałem kilka sarkastycznych spostrzeżeń  odnośnie wspólnoty. Na zakończenie wyrecytowałem wiersz:
    
 ***
Nie mów o Ewangelii
Nie mów o Franciszku
O matce Teresie
Bracie Albercie

Żyj Ewangelią
Bądź Franciszkiem
Matką Teresą
Bratem Albertem

Przyjdą do ciebie
Trędowaci, bezdomni, narkomani
Przytulisz do serca
Będą z tobą, pójdą z tobą
Wszędzie.


W hospicjum wyjątkowo spokojnie przyjęła posiłek na śniadanie pani Gabrysia. Zjadła jedną maleńką kromkę chlebka z pokruszoną parówką popijając kawą. Posiłek podawałem prawie 15 minut. Pani Irenka najbardziej się ucieszyła, gdy dałem jej dzisiejszego. Była bardzo lubianą katechetką. Obecnie może czytać tylko łóżku.   Zofija bardzo osłabła. Kilka lat wcześniej chodziliśmy razem z pielgrzymką do Matki Bożej na Jasnej Górze. Ile razy rozmawialiśmy była pogodna, spokojna, ręku zawsze trzymała różaniec. Dziś jest wyjątkowo śpiąca.
Kompleta w brewiarzu:

Noc spokojną i śmierć szczęśliwą niech nam da Bóg wszechmogący, Ojciec i Syn, i Duch Święty.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz