wtorek, 17 grudnia 2019

NIE ZNACIE DNIA ANI GODZINY



Wtorek, 17 grudnia 2019 r. Kilka lat temu krążyły różne niesamowite katastroficzne przepowiednie. Zalecało się, aby zawsze mieć w zapasie czystą wodę, poświęconą świecę- najlepiej gromniczną. Aby w przypadku wydarzeń dramatycznych zapalić świecę i zasłonić okna.  Zaopatrzyłem się, więc w kilka 5 litrowych butelek z czystą wodą. Świecę gromniczną też mam. Zresztą często zapalam, gdy słucham muzyki, zwłaszcza Beethovena albo Kilara. Niekoniecznie oczywiście gromniczną, ale dobrze mieć poświęconą świecę i słuchać symfonii. Myśli jakoś same kierują się ku celom wyższym, ku Bogu, modlitwie.
Dziś uświadomiłem jak bardzo ważne jest zabezpieczenie się w wodę. Otóż zaraz po śniadaniu, w godzinach porannych ( około godz. 9) nagle zabrakło wody. Miałem całkiem pusty czajnik i nieumytą sałatkę na obiad. Wykorzystałem, więc zabezpieczone zapasy wody.
Owszem, było na drzwiach napisane, że w związku z remontem dziś ma zabraknąć wody w kranach. Nie zwróciłem jednak szczególnej uwagi.  Dobrze, więc zabezpieczyć się przed ewentualnymi nieprzewidzianymi wydarzeniami. W niektórych oknach widzę sztory. Chyba sobie też kupię. Co raz częściej i więcej czytam hiobowe wieści. Niektóre należy traktować z przymrużeniem oka. Wiele portali społecznościowych wprost specjalizuje się w publikowaniu wiadomości katastroficznych, jak o asteroidzie NIBURU- czy jak jej tam... O III wojnie światowej... Nie znacie dnia ani godziny, kiedy dziać się to będzie. Przychodząc do Hospicjum uświadomiłem jak ważna jest modlitwa wieczorna.... Zawsze kończę słowami z komplety brewiarza: „ Noc spokojną i śmierć szczęśliwą niech nam da Bóg Wszechmogący Ojciec i Syn i Duch Święty. Amen”.
Jeszcze Adwent, kilka dni do świąt, ale już ubrałem małą choinkę. Niech stoi...


ADWENT

Uwierzyliśmy w słuszność decyzji
oszacowaliśmy innych miarą własnej belki
oby tylko nic nie zmieniło naszych planów
klocki lego misternie ułożone

a gdy anioł zapuka do okna i powie – już czas
na wielkie buum
źrenice zapiszą nasze wielkie zdziwienie

oczekujemy na narodzenie
Zbawiciela Świata
który to już raz

przygotowujemy domy stoły

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz