wtorek, 29 października 2019

R O D O


Wtorek, 29 października 2019 r. W ostatnią niedzielę października (27.10.2019 r.) zrobiłem spacer po Parku Śląskim robiąc zdjęcia bajecznym krajobrazom ostatnich dni jesieni. Zrobiłem też kilka zdjęć napotkanym osobom– były, bowiem tak urzekająco piękni, że odważyłem się poprosić o ich zgodę. Obecnie obowiązuje RODO, więc wszyscy są przewrażliwieni na temat swoich wizerunków, danych osobowych.   W notatce z owego dnia napisałem-(obowiązuje RODO). Gdyby nie obowiązywało też bym poprosił. Tego wymaga zwyczajna kultura...... 
.......
Wciąż wytrwale kwitną róże
Prawdziwe piękno jest delikatne
Piękno i dobro
źrenicą Boga
******
Po opublikowaniu na stronie Fb wywiązał się bardzo ciekawy dialog.
Ponieważ na tej stronie stajemy się osobami publicznymi, więc przytaczam nasze dysputy,
które skopiowałem linku OSTATNIA NIEDZIELA PAŹDZIERNIKA
Maciej Kucera "Niniejsze rozporządzenie nie ma zastosowania do przetwarzania danych osobowych (...) przez osobę fizyczną w ramach czynności o czysto osobistym lub domowym charakterze." /RODO/
Tytułem przypomnienia lub wyjaśnienia dla tych, którzy na RODO się powołują, a nigdy nie mieli tego rozporządzenia przed oczami.


R O D O

Restrykcyjna
Ochrona
Danych
Osobowych

Kto nie przestrzega
karze podlega
restrykcje bardzo surowe

Zabrania się mówić prawdę o sobie
wszystko będzie wykorzystane
przeciwko tobie

Nauczono nas nikomu nie wierzyć
nie można nam ufać
liczy się tylko litera prawa

Zamknięci w murach niebotycznych
samotni ogryzamy palce
po kryjomu idziemy do wróżki
 
Maciej Kucera Wiersz ładny, aczkolwiek zupełnie niepasujący do rzeczywistości RODO. Czytałem to rozporządzenie, w angielskiej i polskiej wersji. Jego negatywny odbiór przez ogół społeczeństwa uważam za głęboko nieuzasadniony. To rozporządzenie nie jest tak restrykcyjne jak się powszechnie uważa.

Gdy człowiek logiką tłumaczy
szatan zawsze przeinaczy
 
Wierzę, że moje logiczne wytłumaczenie będzie zrozumiałe, bez względu na czyjekolwiek próby przeinaczenia.
 
Jan Mieńciuk …. Tak zrozumiałem Twoje przyjacielu tłumaczenie jak zrozumiałeś mój wiersz
 
Maciej Kucera A czytałeś, Bracie, treść RODO?

....  No cóż, nie czytałem(całości) i..., nie zamierzam zgłębiać- niech poczynią to przedsiębiorcy, biznesmeni – póki jeszcze mogą...

Co to jest RODO?: Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych. Albo zwyczajnie - zestaw przepisów, które mówią przedsiębiorcom i konsumentom, do czego mają prawo w zakresie prywatnych informacji i jak należy się z nimi obchodzić.

Pozostaje zasadnicze pytanie: - co wniosło to rozporządzenie w nasze życie, bezpieczeństwo? Otóż systematycznie stajemy się, co raz bardziej nieufni, podejrzliwi. W urzędach, poczekalniach lekarskich jesteśmy tylko numerkami nadanymi przez system komputerowy.
Nadchodzi czas, że kierować- czytaj- sterować- naszymi decyzjami będą komputery, inaczej sztuczna inteligencja.

Oczywiście, każdy może mieć inne zdanie.

Więc dedykuję wiersz z dnia: 2019-05-07 20:56

ZAMYŚLENIA PRZED PÓŁNOCĄ

Ludzie, ludzie
bądźcie spokojni
„Bestia”1) czuwa
Wszystko wie
o każdym z was

ze stron WWW - "Bestia z Apokalipsy już istnieje i znajduje się w stolicy
Belgii-Brukseli. Jest to gigantyczny komputer zdolny do samoprogramowania
się. >>Każdy mieszkaniec Ziemi otrzyma swój indywidualny numer składający
się z trzech liczb sześciu - cyfrowych – 666<<..."



Dobranoc: 2019-10-29 20:20:33

Ps - zdjęcia ze stron www

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz