wtorek, 1 października 2019

DOKONAĆ WYBORU



Wtorek, 1 października 2019 r. Czas naszego życia płynie jak gwiezdne wodospady. Wydaje się, że to tak niedawno było, gdy w Sali Kolumnowej Wojewoda Śląski Jarosław Wieczorek wręczał Dyplom Seniora Roku 2017 ( 23 października 2017 r.) za działalność na rzecz środowiska osób starszych.
 Rzeczywiście, – od kiedy jestem emerytem, zupełnie nie mam czasu dla siebie. Sens życia jest w pomaganiu innym. Niestety, ze względu na chorobę ostatnio mocno ograniczyłem swoją działalność- pozostawiłem tylko regularne odwiedzanie chorych w Hospicjum w Chorzowie Batorym.
Rozpętała się gorąca kompania wyborcza niestety bardzo agresywna. Każdy i każda promuje siebie, że jest najlepszy/ najlepsza.  Jak nie ma, co powiedzieć o sobie to wrzuca tysiące zdjęć z ładnie wypacykowaną buzią, dodatkowo poprawioną w Photoshopie. Ci, co nie maja nic szczególnego powiedzieć o sobie, omawiają, oczerniają innych- jedni ogólnie w mediach społecznościowych inni – pocztą pantoflową. Trudno powiedzieć, która forma bardziej szkodliwa. No cóż, różne są sumienia: - szerokie, skrupulatne, faryzejskie.
Już tylko 12 dni do wyborów pozostało. Trzeba dokonać wyboru. Jakie kryteria zastosować przy podejmowaniu decyzji wyboru?
Najważniejsze jest, jakie wartości prezentuje osoba kandydująca do Sejmu RP. Czym się wykazała do tej pory w swojej działalności?
Jestem przekonany do obecnej poseł Marii Nowak (Biuro Poselskie ma  w Chorzowie Starym), która obecnie kandyduje do następnej kadencji Sejmu RP.
Jest inicjatorką utworzenia Stowarzyszenia Seniorów dla Chorzowa i Śląska w 2018 roku. Organizatorką szeregu wycieczek dla seniorów- m/in na Ukrainę, na konferencję seniorów w Senacie Sejmu RP., oraz szeregu wycieczek po kraju. Jest Damą Zakonu Bożogrobców, w którym bardzo zaangażowana. Słyszałem zarzuty, że to już kolejna kadencja, że czas na emeryturę. Jednak uważam, że właśnie Pani Maria jest najlepszą kandydatką. W tym wieku, bowiem już się nie myśli o krajerze, ale o tym, aby jak najwięcej uczynić dobrego dla innych.
Przede wszystkim jest rodowitą ślązaczką i wie, co jest najważniejsze dla naszego regionu.


Mój przyjaciel powiada, że klapki powinno się nosić na nogach nigdy na oczach.


WYBORCOM DEDYKUJĘ WIERSZ
 ***
Masz prawo wyboru
wybieraj między
dobrem a złem.

Nie wolno ci nigdy wybierać
między mniejszym a złem większym
Bogu palić świeczkę a diabłu ogarek.

diabeł przyjdzie
rozdmucha płomień
powstanie wielki pożar.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz