sobota, 24 kwietnia 2021

JĘK DUSZY

 Psalm27 :

4 O Tobie mówi moje serce: «Szukaj Jego oblicza!» 
Szukam, o Panie, Twojego oblicza; 
swego oblicza nie zakrywaj przede mną, 

*****

Jakże ja mały człowieczek mogę tak mówić

Kiedy oblicze moje zasłaniam.....

przed Tobą Panie

Ty znasz każdego po imieniu.

 

Wiem- przenikasz wszelkie zasłony

choćbym się schował najgłębiej

osłonił murem największym.

Ty Panie  dostrzeżesz mnie.

 

Ale dałeś wolą wolę

abym stał przed Tobą w prawdzie.

Trzeba  abym przed Tobą
Panie odsłonił swoją twarz.

 

Panie! Co mam czynić?

Rządzący każą twarz zasłaniać

Hierarchowie wtórują

Trzeba tak dla dobra ogółu.

 

Epidemia się nie zmniejsza

tylko czasem więcej, czasem mniej

jak fale na morzu lub piasek na pustyni

ludzkich serc.

 

Panie nie zasłaniaj

Swojej Twarzy

zobacz udrękę, szaty potargane.

 

Pan mi odpowie

Znam Twoje imię

każdego znam imię

twoje oblicze mówi o twoim imieniu.


Każdy ma inne oblicze

wszyscy zasłoniliście swoje twarze

jesteście sobie podobni.

 

Kto ma odwagę – swoją twarz odsłoni

sercem skruszonym przyzna do swojej małości

wysłucham, z prochu podniosę

dam nową szatę.

                                                 Jan Mieńciuk

Sobota, 24 kwietnia 2021 r. 19:27:02

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz