czwartek, 19 marca 2020

ZAMYŚLENIA PRZED PÓŁNOCĄ



Ks. bp Józef Zawitkowski w homilii pyta:
„_Czy Bóg stworzył koronawirusa?”

Przeczytałem kilka razy tę homilię
wierszem napisaną, pięknie

Piękne słowa:

 „(...) Nie wystarczą poprawne paciorki, litanie i koronki.
Tu trzeba żebrać, tu trzeba krzyczeć i kołatać, żebrać, krzyczeć i kołatać, ale z wiarą ewangelicznej Syrofenicjanki i Kananejki
... ... ... ... ... ... ...
 (...) Dziś bezbożni przejęli rządy nad światem. Usiłują decydować o życiu, o śmierci, o dobrem i złem.”

Też odmawiam różaniec ale wiem
to nie wystarczy.
Więc uciekam aby mnie nie widziano

... Niektórzy jednak są przekonani,
że gdy odmówią przepisowe modlitwy to już są tak doskonali, że
 wprost do nieba

Nie liczę na żadne zasługi
Jestem tylko grzesznikiem.
Wszystko co mam - jest Łaską.

Pani Julia mówi:  paciorki tak, litanie tak, poparte naszym
nawróceniem do Boga, głęboką wiarą i pokorną prośbą.

Więc proszę się nawracać- czas  najwyższy
Dwudziesty  Pierwszy Wiek

Nie wierzę tym co tak mówią
słowa nie przekonają
potrzeba świadectwa.

Pani Irena  mówi .... Tak. Nadszedł czas na zmianę.

Moje dzieciństwo i wczesną młodość przeżywałem na Wileńszczyźnie
(byłym Związku Radzieckim).
Stąd doświadczenia ks. Abpa Lenga są mi bardzo bliskie. Moja wiara nie pochodzi z wyuczenia katechizmu w szkolnej albo katechetycznej ławce ale rodziła się w bardzo trudnych doświadczeniach.
Do pierwszej komunii jechałem furmanką około 50 km. do Lebiediewa.
Czy to kogo interesuje?
A jednak ten czas wspominam jako skarb największy
Więc wkleiłem na swoja stronę FB  wypowiedź ks. Abpa Lenga 
Naraziłem się, bo:
Pan Maciej ostrzega- Przypomnijmy, że ten duchowny ma zakaz wypowiadania się.
...............
Pan Maciej przypomina - Mimo wszystko przestrzegam przed szukaniem inspiracji w słowach człowieka nieposłusznego Kościołowi.

Chyba się naraziłem po raz drugi albo trzeci- Panie Macieju?

Wszędzie obowiązuje poprawność polityczna.
Tak
Trzy Tysiące Lat temu
Żydzi najbardziej uczeni w Sanhedrynie
w trosce o wierność przepisom
orzekli
Jezus Chrystus winien śmierci

Drwale wystrugali z pnia drzewa
tylko belki
reszta – to nasza sprawa.

Pani Irena mówi: -Tak. Nadszedł czas na zmianę.

Północ już się zbliża
Dobranoc

                                                   2020-03-19 22:51:55



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz