sobota, 21 kwietnia 2018

MODA NA WULGARYZMY

Sobota, 21 kwietnia 2018 r. Rano przeczytałem krótki wpis na Fb powieściopisarki Marty Fox.
Po premierze "Żywotów świętych osiedlowych" w Teatrze Rozrywki Teatr Rozrywki w Chorzowie dopisuję scenkę:
Wychodzę z bloku. Przed nim siedzą młodzi chłopcy i piją piwo. Niosę posegregowane śmieci.
– Na c...j to segregowanie, potem i tak do jednej śmieciary wrzucają – mówi któryś. Drugi ma inne zdanie, więc tłumaczy, k...c zawzięcie.
– Panowie, zobaczycie jak słońce pięknie zachodzi – mówię, mijając ich po raz drugi.
Zamilkli na chwilę.
– I jak to jest, k...a, że my tu siedzimy i nie widzimy?
– P....a ta baba jakaś.
– Nie p....a, tylko wrażliwa, kutasie.
Kiedy wracam z zakupami, jeden z nich podbiega i otwiera mi drzwi.
– Dziękuję, bardzo pan miły.
– E, tam, człowiek trochę kultury, k...a, nabiera, jak się tak w słońce zapatrzy.
eusz Lewandowski Śliczne, Marto! Pozdrawiam!
Piotr Strumyk Stróżyk Piękne. Wykorzysta to pani?
Marta Fox Zapewne gdzieś, kiedyś. :)
Marcin Bedlicki Samo życie Martuś 😄😄😄
Monika Kassner Jakież kulturotwórcze to słońce :)
Wieslaw Dabrowski Ale Cudownie Opowiedziałaś
Mark Kabrand To jest tak dobre..Moment! Czy to nie Twój genius Loci? Plus Twoje pióro?No to zagwozdkę mam..🤔
Zbigniew Wieczorek Słusznie, trzeba się czasem wsłuchać w głos ludu. Nawet tego pijącego. Pozdrawiam
Monika Borys-blaton Naprawdę tak powiedział ??hihi ?czyli zaraziła ich pani a to sukces !zawsze wiedziałam że miała pani powołanie !
Jan Mieńciuk ....
Literat, pisarka, kreator kultury powtarza slogany chłopaków podwórkowych.
Tym samym promuje wulgaryzmy i chamstwo w literaturze.
Po słowie poznaje się wartość człowieka.
Przepraszam Pani Marto
Ale to można opisać inaczej
Pozdrawiam serdecznie
Jan
.... .....
Po wpisaniu tego tekstu w komentarzach prawie wszyscy wielbiciele pani Marty jak na komendę wpisują  te same  „k...a”.

No i naraziłem się ludziom „KULTURY”. Odważyłem się zwrócić uwagę, że im częściej powtarzamy  wulgaryzmy stają się popularniejsze. Do brudu można się przyzwyczaić, do smrodu też...
Pani Marta Wydała kilkanaście książek.  Co powie, napisze zaraz znajdzie fanów. Wiele osób nawet lubi takie „...izmy”.  
Ja się chyba nie znam na kulturze. Nie mam telewizora, czytam inne książki, nie powtarzam zasłyszanych ..izmów. Bo po co?.... Tyle jest ważniejszych spraw,  szkoda czasu.

W Katowicach Spotkanie nowo-wybranych władz Zarządu Polskiego Związku Katolicko Społecznego z członkami. Przyjechał  Prezes PZKS-u Szkoda czasu dalej nad tym się rozwodzić.
Idąc do siedziby PZKS zatrzymałem się na katowickim rynku. Tutaj piękny jarmark starociu.
Tyle pięknych,  zabytkowych już rzeczy. Zrobiłem całą serię zdjęć.




Nie jesteśmy tacy
jak myślimy o sobie
inni nas widzą
zawsze inaczej
od naszych oczekiwań



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz