poniedziałek, 12 lutego 2018

USIĄDŹ PRZY MNIE


Msza święta na rozpoczęcie rekolekcji Kręgu Hospicjantów Polskich
Piątek 9 lutego. Msza św. na rozpoczęcie rekolekcji Kręgu Hospicjantów Polskich im. 
Św. Wincentego Palottiego w Domu Rekolekcyjnym  Zgromadzenia Sióstr Miłosierdzia
Św. Wincentego A Paulo w Częstochowie.
Ewangelię  wg Św. Marka o uzdrowieniu głuchoniemego czyta oraz homilię o mocy Ducha Świętego głosi  ks. Jędrzej Orłowski SAC.
 Ludzie w hospicjum codziennie spotykają się z ogromem cierpienia, bólu. Trzeba Mocy Ducha Świętego aby cierpliwie trwać przy chorym. Siedem Darów Ducha Świętego. Pamiętamy słowa wypowiedziane przez Ojca Świętego Jana Pawła II „ Niech zstąpi Duch Twój i odnowi oblicze ziemi, tej ziemi” wołał nasz Święty Papież.  Ile trzeba było mieć wiary. Tylko Duch Święty może umocnić nas, tylko On może otworzyć nasze serca.
Żyjemy wśród ludzi, dla ludzi. Oni potrzebują nas, naszej obecności.
Droga do Boga prowadzi tylko przez człowieka.   
Usiądź przy mnie i wysłuchaj człowieka chorego. Wysłuchaj co mam do powiedzenia.
Nie zostawiaj mnie samego w chwili  trudnej, bądź przy mnie. Trzeba zdjąć zegarek z ręki, usiąść blisko i nie mówić, że nie mam czasu. Powinniśmy w tej chwili być szczególnie blisko. Odmawiać Koronkę do Bożego Miłosierdzia  
Nasi chorzy, którzy są w niebie – nie zostawiliśmy ich w najważniejszej chwili ich życia. Pamiętają o nas.
Przejść z życia do życia – gdy śmierć będzie miała moje oczy, cierpienie będzie miało moje uszy.

Czas poświęcony dla drugiego człowieka nigdy nie jest czasem straconym.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz