piątek, 23 lutego 2018

DROGA KRZYŻOWA oraz POROZMAWIAJMY O MIŁOŚCI



Piątek, 23 lutego 2018 r.  W okresie Wielkiego Postu należy pomodlić się przy stacjach Drogo Krzyżowej. Mam wieczór zajęty więc poszedłem do kościoła Świętej Jadwigi aby indywidualnie rozważyć stacje Męki Pańskiej. Po powrocie do domu zacząłem pisać Drogę Krzyżową dla prywatnego odprawiana.
Wieczór poezji i muzyki "Porozmawiajmy o miłości" w wykonaniu aktorów Teatru Polskiego z Bielska-Białej Marty Gzowskiej - Sawickiej i Rafała Sawickiego w aranżacjach Piotra Matusika z okazji  Otwarcia Salonu Literacko Muzycznego w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Świętochłowicach. Przepiękny koncert. Na uroczystość przybyli władze Miasta na Cze z prezydentem Dawidem Kostempskim. Wieczór poprowadził Redaktor Radia Katowice Maciej Szczawiński – na początek przeczytał kilka swoich wierszy. Następnie artyści z Bielska zaczarowali widownię, że nikt się nawet nie poruszył. Tylko dwoje fotografów starało się utrwalić to niezwykle piękne wydarzenie. Usiłowałem zrobić zdjęcia i  wszystko nagrać. 
Urzekająco piękny wieczór.
Po powrocie do domu dokończyłem pisanie Drogi Krzyżowej .

DROGA KRZYŻOWA
(do prywatnego odprawiana)

OGRÓD

Do ogrodu przychodzi się odpocząć
Ty Panie przyszedłeś aby w odosobnieniu rozmawiać z Ojcem
Najwierniejsi towarzysze posnęli
Ojcze! Niech będzie tak jak Ty chcesz.
Chcę Twoją wolę wypełnić.
Proszę ciebie Panie abym nie był letni

STACJA  I
JEZUS SKAZANY NA ŚMIERĆ

Orzekli winien
Nie ma sensu dyskutować
Udowadniać niewinność
Piłat umył ręce.
Mnie też oskarżają bo jestem
Politycznie niepoprawny

STACJA  II
JEZUS BIERZE KRZYŻ NA SWOJE RAMIONA
W Ogrodzie Oliwnym powiedziałem
Chcę Twoją wolę wypełnić
Krzyż - dwie belki.
Tylko miłość nie boi się ciężaru krzyża

STACJA  III
JEZUS PIERWSZY RAZ UPADA
POD KRZYŻEM.
Jest to wielki ciężar. Jestem zbyt słaby, upadam
Moje grzechy, moja małość
A jeszcze tak niedawno byłem tak pewien swoich racji                                                  

STACJA  IV
JEZUS  SPOTYKA MATKĘ SWOJĄ

Na drodze pohańbienia spotykasz Matkę Swoją
Ona jest też moją Matką
Pomóż mi Maryjo na drodze trudnych doświadczeń
Proszę Ciebie Matko za naszą Ojczyznę

STACJA  V
SZYMON CYRENEJCZYK POMAGA NIEŚĆ KRZYŻ JEZUSOWI
   Tobie Jezu pomógł człowiek przymuszony przez żołnierzy
   Ty znasz moją samotność, moją słabość
    Poślij proszę człowieka abym nie ustał w drodze.
  




STACJA  VI
Św. WERONIKA OCIERA TWARZ JEZUSOWI
Twoja Twarz zbroczona krwią, plwocinami, szyderstwem
Tylko Weronika miała odwagę aby otrzeć Twoją Twarz.
Na chuście obraz Twojego Oblicza
Panie Jezu! Odciśnij Obraz na moim sercu

STACJA  VII
JEZUS DRUGI RAZ UPADA POD KRZYŻEM
Panie! Ty widzisz - jestem słaby, już kolejny raz upadam
Pod ciężarem własnych grzechów.
Pomóż mi wstać i iść dalej, za Tobą.
Proszę Ciebie za ludzi chorych. Za osoby w hospicjach. Pochyl się, umocnij

 STACJA  VIII
JEZUS NAUCZA PŁACZĄCE NIEWIASTY
Panie Jezu! Ty nie chcesz rozczulania się
Niepotrzebnego wielosłowia
Liczą się czyny i miłość
Czy moje czyny pochodzą od serca?
Panie Proszę ciebie  za ludzi, których spotykam na swojej drodze


STACJA  IX
JEZUS TRZECI RAZ UPADA POD KRZYŻEM

Znowu upadek. A byłem tak pewien swoich sił.
Zapatrzyłem się na ludzi ich gesty, słowa.
Panie ! Ratuj abym doszedł do celu.
Ty wszystko możesz.

STACJA  X
JEZUS Z SZAT OBNAŻONY

Zdarli z Ciebie szaty, wystawili na pośmiewisko
Ale godności Człowieka nie mogli zabrać
A kiedy zabiorą szaty moich zasług
Czy będę podobny do Ciebie?


STACJA  XI
JEZUS DO KRZYŻA PRZYBITY
Być wiernym do końca
Oto przybili Ciebie Jezu do drzewa krzyża
Pomóż mi być wiernym do koca.



STACJA  XII
JEZUS UMIERA NA KRZYŻU

Przez swoją śmierć na krzyżu
Drzewo hańby uczyniłeś drzewem chwały.
Moje plany i nadzieje
Wzięły w łeb
Pod Twoim krzyżem Panie
Moje ukojenie

STACJA  XIII
JEZUS  ZDJĘTY Z KRZYŻA

Gdy wszyscy odeszli pod krzyżem pozostali tylko
Matka, Maria Magdalena, Józef z Arymatei, Nikodem.
Przyjdą w to miejsce tłumy wielkie
Całować będą ziemię
Ciebie Matko prosić:
O Maryjo! Za nami wstawiaj się

STACJA  XIV
JEZUS ZŁOŻONY DO GROBU

Złożyli Ciebie Panie do grobu
Wielkim kamieniem przykryli
DWUDZIESTY PIERWSZY WIEK.
Wszystko co było dotąd  jest przeszłością
Po ciemnej nocy będzie Nowy Dzień
DZIEŃ TWOJEJ CHWAŁY.


Piątek, 23 lutego 2018, 22,00





























































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz