sobota, 6 października 2018

UROCZYSTOŚĆ FRANCISZKAŃSKIEGO ZAKONU ŚWIECKICH

Sobota, 6 października 2018 r. Dzisiejszy dzień zrobiłem wolny od akcji wyborczej( roznoszenie ulotek). Owszem, moi współkonkurenci do  Rady Miasta Chorzów  pojechali na konwencję wyborczą tym razem do Rudy Śląskiej. Tym się nie martwię- jestem tylko na 7 miejscu na liście. Niech martwią się ci co są na pierwszym, na drugim. Upadki zawsze bolą. Dziś wybrałem jednak Bazylikę Świętego Ludwika Króla i Wniebowzięcia NMP w Panewnikach. Dziś Franciszkanie Zakonu Świeckich świętują 40-lecie ogłoszenia obecnej Reguły FZŚ. Też jestem tercjarzem. Na tę uroczystość do bazyliki przybyli tercjarze ze wszystkich regionów katowickiej prowincji aby uczestniczyć w uroczystej koncelebrze pod przewodnictwem JE bpa Adama WODARCZYKAZapomniałem zabrać dyktafon aby nagrać homilię ks. bp Adama, szkoda, są bardzo dobre.Z wysłuchanej homilii nie wiele zapamiętałem, ale  to dla mnie najważniejsze:

Bóg najwięcej może zdziałać wśród tych, którzy żyją w duchu pokory, czystości serca,  oparciu o zasady ewangeliczne. Bóg czyta serca – widzi dalej, głębiej. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz