wtorek, 16 października 2018

S Ł O W O



Wtorek, 16 października 2018 r. Podczas roznoszenia ulotek kilka osób zapytało mnie dlaczego wybrałem takie hasło:  „DOBRE SŁOWO- POCZĄTKIEM WSZELKIEGO DOBRA”. Wytłumaczeniem niechaj będzie załączony wiersz.



     

Pan M. S. mówi,  że każde słowo celebruję
każde słowo dla mnie święte jest.
Obecnie jednak wartość słowa zdegenerowana
współczesny człowiek nie ceni słowa, nie liczy się z nim

                        a Słowo było u Boga,
                        i Bogiem było Słowo.

Zdegenerowana wartość słowa
zdegradowany szacunek do człowieka

Pan M.  mówi: - szacunek do słowa przywiozłem z Wileńszczyzny.
Kraj mojego dzieciństwa- kraj wieszcza Adama.
Tak, polska mowa była traktowana z wielkim szacunkiem
(tylko wulgaryzmy zawsze po rosyjsku)

a Słowo było u Boga,
                        i Bogiem było Słowo.

Każde słowo trzeba z szacunkiem traktować
po słowie poznajemy wartość
najpierw zawsze jest Słowo

współczesny człowiek pomnożył wieloznaczność słów
 każdą  myśl, zamiar wypowie z łatwością

dobre słowo tworzy zawsze dobro
promieniuje radością –symfonia Beethovena, Kilara

a Słowo było u Boga,
                        i Bogiem było Słowo.




/ Wyróżniony w IX Ogólnopolskim Konkursie –„Siedem grzechów głównych”. Dąbrowa Górnicza 05-04-2017/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz