niedziela, 14 marca 2021

KORONKA CIERNIEM ZNACZONA

 

PROLOG

Najbardziej niebezpieczni

 ludzie bardzo pobożni.

Nie wolno nic im powiedzieć

bo się obrażą

zdołują, zniszczą .

Z Chrystusem też tak postąpili
winien śmierci – orzekli

najbardziej pobożni żydzi.

 

 

Już wspomniałem na jednym z wpisów swojego blogu, że od października 2020 r. mieszka
u mnie lokatorka Alicja / imię zmienione/ . Jest córką koleżanki, z którą kiedyś pracowałem na kolei oraz należeliśmy do Katolickiego Stowarzyszenia Kolejarzy Polskich. Beata /imię zmienione/ jeszcze pracuje na kolei, a ja jestem na emeryturze.

Stosunkowo dawno nie mieliśmy kontaktów, zapomniałem więc, że  ma skłonności dyktatorskie, w każdej sytuacji lubi być dominującą.

Pewnego dnia końca lata  zadzwoniła do mnie z zapytaniem- czy mogłaby u mnie zamieszkać jej córka jako lokatorka. Znalazła bowiem w Chorzowie pracę, w szkole specjalnej.

Nie widziałem, żadnych przeszkód aby wynająć pokój, do którego wejście  jest wprost z przedpokoju. Ponadto Alicja udziela się podobno we wspólnocie „Wielbimy Pana”.

Tak więc bez żadnych uprzedzeń spisałem najprostszą umowę o najem pokoju.  Nie wpisywałem żadnych warunków, obostrzeń. Przecież znamy się ze wspólnoty, spotkań modlitewnych.

Podczas jednego z pierwszych spotkań z jej mamą i babcią dowiedziałem się, że zamierza w Chorzowie kupić kawalerkę. Mama dodała :” - a może znajdzie męża”. Chciała ponoć najpierw iść do zakonu ale Pan wybrał dla niej inną drogę, hmm, ciekawe jaką?   

wyraziłem też zgodę, że będzie miała tutaj przy sobie małego pieska – pekińczyka.

Taki mały pupilek jest u sąsiadki o piętro niżej-bardzo miły pieścioch i lizus. Ten z kolei agresywny, szczekający.

Nigdy nie miałem psa więc nie zdawałem sobie  sprawy, że pies ma znacznie szybszy metabolizm. Wyprowadzanie zaś na „spacer” rano o godz. 6 i o godz. 16. Niestety kilka razy załatwiał się w pokoju, z którego mimo drzwi zamkniętych ciągnął straszny odór- jak to zwykle psie odchody.  Kilka razy mówiłem, że pies nie może tak długo być zamknięty w pokoju. Ale to do niej nie przemawiało. Stwierdziła, że to tylko pies więc nie musi się martwić. Owszem, ale te odchody śmierdzą.  

Szczęśliwie tak złożyło, że na początku października Jacek musiał pojechać do sanatorium.

Ciąg dalszy nastąpi

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz